Tuesday, May 31, 2011

Sentap Gue

ikuti kisah perbualan 3 beranak yang amat menyentap hati sanubari..

Kakak : tak best kan adik..dah lama kita tak tengok tom n jerry...

adik : a'alah...kalau tak, mesti best tengok jerry pukul2.

kakak : mama la ni..potong crita tu.

mama : mama potong la..sebab kakak dan adik asik nengok katon jer...belajar malas

kakak : takper..nanti bila kakak dah besar..mama dah tua..kakak potong plak crita mama
(satu tamparan hebakkk!!!!)

mama : kakak ni nanti bila besar boleh jaga mama tak?

kakak : ya ler ...kakak nak jaga..tapi mama kan dok kat kampung..macammana kakak nak jaga.

mama : mama dok umah mama la...

kakak : atok dok kat kampung..mama dok kat sini...macammana mama nak jaga atok?
(satu lagik tamparan hebakkkk!!!!)

mama : itu kan rumah atok..mama beli umah kat sini. atok nak dok kat umah atok. nanti kalau mama tua..mama dok la kat sini. umah ni kan umah mama..mama beli. nanti kalo kakak dah besar..kakak beli la umah kakak sendre..

kakak : yer ker...kakak mana ada duet...camna nak beli..

tiba2 adik yang menyepi turut bersuara..

adik : takper la kakak..nanti bila mama dah tua..mama sakit...kita amik lah duit mama..beli umah.
(44 tamparan hebakkk.....sudah ada petanda jadi filem indon)

crita berakhir di situ...sebab aku tiba2 terkedu....ini mesti penangan drama2 melayu atau indon ni. kalao tak mana boleh anak aku yang berusia 4 tahun boleh fikir macam tu. logik tak????? harus aku kena hantar kelas agama awal ni...hari2 kena kasi tazkirah. bahaya...bahaya...sapa yang ngajar anak aku ni?????!!!!!!!!!!!

p/s : seingat aku...takder plak aku terlintas nak kikis duit mak aku...

2 comments:

  1. waa.. smpai cmtu sekali.. huhu.. pegaruh televisyen .. ishk3..

    ReplyDelete
  2. ok. aku rasa kena anta kelas agama la ni. bab pertama. jgn mengharap rete org tua. hahahahahaha....

    ReplyDelete

Jom Mengomen...