Tuesday, June 19, 2012

Perasaan 'ITU'



Ammar dah melangkah setapak kedepan. Alhamdulillah...

Masih ingat lagi saat ammar dimasukkan ke wad ar raihan...pusrawi gara2 acute bronchitis.

Masih terngiang2 bila doktor mengarahkan supaya ammar diberi bantuan pernafasan...

masih aku ingat lagi saat2 muka ammar biru tatkala nafasnya terhenti sebelum ditepuk belakangnya dengan kuat oleh doktor.

Masih aku ingat...aku menahan kereta orang ditepi jalan pada tengahmlm...waktu hujan renyai...kala kereta aku rosak sambil mengendong ammar untuk ke hospital.




Ammar...saat dia bertarung untuk bernafas...



Saat ini ammar tidak mampu lagi untuk menghisap susu..maka air dan segala ubat2an dimasukkan melalui kakinya.

Aku tahu ramai lagi ibu diluar sana yang merasa apa yang aku rasa...malah ramai yang lebih teruk dari aku...tapi aku telah diberi nikmat untuk merasa perasaan takut kehilangan...ya sungguh takut. Disaat itu hanya kekuatan hati..ketabahan...dan doa yang tak pernah putus padaNya aku lakukan. Semoga anak2 aku...sentiasa dilindungi olehNya.




Wajah ammar yang kembong gara2 air yang dimasukkan ke dalam badannya.



Ammar sekarang. Semoga kau membesar dengan sihat anakku. Cukuplah sekali aku merasa perasaan 'itu'. Semoga aku tidak akan merasainya lagi.




3 orang permata hati...anugerah Tuhan untukku....aku sanggup kehilangan apa sahaja..tapi bukan anak2ku.



P/s : apsal en3 sedey tetiba ni...sambil menatap wajah ammar saat dia sedang nyenyak tido

posted from Bloggeroid

3 comments:

  1. tgh bca blog kak chem ni kan..tetiba ikin dihambat rsa sedey yg amat..ikin faham perasaan akak..coz dlu kimi pun pnh naik biru..time tu hanya Allah yg tahu..time tu sgt2lh sedey...tpi tulahkan kak..saat genting tu..pd ikin..ikin hya mmpu berdoa...moga sakit itu pindah pd ikin...moga anak2 kt ni mbesar dengan sihat dan sempurna seadanya ye..dan berjaya dunia n akhirat..amin...k.salam syg kat budak tecit ammar tu ye...:)..apapun akak mmg srg yg tabah!!!!

    ReplyDelete
  2. ops lupa nk taip..ank yg ini..cam muka akak lh..hehehe

    ReplyDelete
  3. Sedih..masa tu sapa telefon..memang aku tak layan..takut banjir. Nurse pulak tak henti2 tenangkan aku. Masih aku ingat ada sorang nurse senior ni cakap "adik nak ank lelaki kan?adik minta kan?..tuhan bagi apa yg kita minta..tp bila diberi ada dugaan..kita kena terima dan jgn outus asa. Berdoa. Kat luar sana ada ramai lagi org lebih trok dr kita". trus aku insap.

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...