Monday, April 04, 2011

Berdikarikah aku?!!!!

korang selalu tak keluar dating hanya dengan anak2 korang??? selalu kalo aku blogwalking jarang aku terbaca cerita keluar berdansa bersama anak2. selalu mesti bersama2 husband kan???..heheheh...no..no..no...aku tak jeles...jauh sekali nak cemburu dengki iri hati. syukurlah...korang sentiasa ada masa untuk diraikan bersama2. sementara masih ada masa...nikmatilah kan.??!!! mana tau...dunia ni kan pinjam pinjaman...bila2 masa saja boleh ditarik balik nikmat bersama2 itu. kebahagian...kesenangan..kenikmatan itu pinjam2an jer...kita kan peminjam tegar.....dah lah peminjam...kadang2 tu lupa diri plak.

aku???...aku bersuamikan seorang lelaki yang aku kenali 17 tahun yang lalu...lama kan?? seorang suami yang baik dan penyayang..bekerja kuat untuk membina kebahagian buat kami. tapi itulah...orang kata aku idup mewah...senang??? tapi kesenangan itu perlu lah dibayar dengan pengorbanan. kami jarang ada masa untuk berlibur bersama2...masa kami hanya pada hari ahad sahaja. hari biasa...kalao aku tak balik lambat...hubby aku plak balik lambat. selalunya kol 11 ke atas baru kami berjumpa. dalam satu minggu hanya hari ahad sahaja kami betul2 ada masa untuk melepak depan tv...berjalan2...shopping2. hari2 lain..adalah hari2 keje kami. masing2 sibuk...cari rejeki.

tapi aku tetap bersyukur. sekurang2nya aku menjadi isteri yang berdikari. tak bergantung sepenuhnya pada suami. gi workshop sendre..gi pasar sendre..gi beli barang2 dapur sendiri..tapi kalau tanduk aku tiba2 naik...diam2 aku songlap kad kredit somi aku..belasah shopping tak hengat dunia....pastu sampai bil aku buat2 booddooo jer...sila jangan tiru cara aku....berdosa.

gambar di bawah adalah sewaktu aku melayan blues bersama princess aku pada hari jumaat. amik peluang bila aku ditugaskan untuk menjemput anak aku dari sekolah sementara somi aku pegi outstation. dah nama pun pompuan kan...rehat singkat pun aku sempat merayap dengan anak2 aku kat JJ...belasah pizza..jom layanzzzzz!!!



makanan aku....seafood lasagna...terbaik dari ladang...


ain dengan baju sekolah dan spaghettinya...


aina...pantang nampak kamera...comot2 pun nak posing...









No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Berpindah Blog

Assalamualaikum... Blog ini telah berpindah ke: wonderfulprimroselife.blogspot.com . blog baru...hidup baru..harapan baru Insyaa All...