Wednesday, April 20, 2011

Manusia tu X sama

sori...terhapdet time kija. tapi rehat tadi aku tak kuar..siapkan db..so boleh ganti la kan?? hehehe

hari ni hati aku terguris...aku tak tau kenapa orang mesti cakap tengking222...cakap tempelak22..or cakap perli33. kenapa?? why?? tak boleh ker kalau kita cakap macammana orang cakap dengan kita. kenapa kita mesti mengeluarkan patah2 perkataan yang boleh menyinggung perasaan orang lain. apa salahnya...kalau orang cakap baik dengan kita...kita balas baik dengan orang. susah ker??? atau kalau kita benci sekalipun dengan orang tu...kita tak perlu nak tengking22..perli22.

hurrmmmm...maybe ini kali terakhir. selama ni aku tak pernah nak berkira keje aku. why orang mesti berkira keje orang. aku tak pernah menolak kalau orang perlukan bantuan aku. aku akan tolong sedaya boleh. tapi kalau ini yang aku dapat...kalau ini balasannya...insyaAllah..moga2 Tuhan akan menguatkan hati aku untuk bertindak keras. Ya..terima kasih Tuhan...kerana menyedarkan aku..manusia tu tak sama...

Ya aku sedar..kita tak boleh mengharapkan apa yang kita beri sama banyak dengan apa yang kita akan dapat. kadang2 kita terpaksa memberi tanpa menerima apa2. so, redhalah....

2 comments:

  1. saba je la chem.

    kite salu tersepit antara org atas dgn org bwh kite..
    org atas dgn org bwh jgak salu buat kite rasa tersepit antara rasa tk puas hati dn rasa tnggungjawab terhadap keje yg diamanahkn..

    :)

    ReplyDelete
  2. betul tu kan???nak puaskan hati sumer pihak memang la payah. hati kita yang selalu terluka.
    susah jadi bos dan kuli ni. ada masa kita bos..dan ada masa kita jadi kuli batak. heheh

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...