Wednesday, July 20, 2011

Apa La Sangat Sakit Ini..

Sakit belakang..
sakit kaki...
sakit badan..
banyak betul sakit hari ni..
harap2 esok dah tak rasa..
tapi lagi sakit..bila datang dari hati..
rasa pedih menusuk kalbu..
(terima kasih sebab hadiahkan aku sakit2 ni...)

apa la sangat sakit aku..
ramai lagi orang diluar sana yang sakit...
malah lebih teruk dari aku..
sekurang2nya sakit aku bernilai tinggi..
(aku jer yang paham k)
sekurang2nya aku melalui banyak fasa kehidupan..
aku merentasi banyak persinggahan..
aku mengecapi banyak pengalaman..dan aku membina kekuatan diri..
orang lain adooo?

dulu..aku mungkin terlalu baik..
mengharap dan memberi..
agar peluang itu ditebusi dengan perubahan...
tapi...bila ia dikhianati sekali lagi..
terasa hati seperti mati untuk memberi..
terasa hati semakin membenci..
terasa hati tiada lagi rasa untuknya..

hidup ini banyak pilihan...
mengapa kita mesti memilih jalan yang satu..
padahal..cabang2 lain begitu banyak didepan kita..
kita takut untuk mencuba...malah merelakan diri dihina..
tapi itu dulu..sekarang tidak lagik..
akan aku rentasi segala dugaanMu..
kerana aku pasti..
KeadilanMu yang Satu.

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...