Thursday, July 21, 2011

Ujian itu..

hari ini...detik ini...
aku bangkit dengan semangat baru...
aku ingin buang perasaan duka itu jauh2..
akan aku lemparkan jauh ke laut dalam..
biar yang tinggal hanya aku..hanya aku..hanya aku..

Ya...Ujian itu hanya hadiah dari Allah...
setakat untuk menguji keimanan mahkluknya..
dan aku sama sekali tidak akan mengalah..
kerana aku yakin...Allah akan tetap bersamaku..
waktu susah atau senang..

aku akui...
Ujian ini makin mendekatkan aku pada Allah..
mungkin ini petunjuk pada kealpaan aku selama ini...
mungkin juga ini penghapus dosa2 kecilku..
dan mungkin ini caranya untuk tuhan menyedarkan aku...
dari kelalaian..

Oleh itu ..

"Ya Allah, aku memohonkan pilihan menurut pengetahuanMu dan memohonkan penetapan dengan kesuasanaanMu juga aku memohonkan kurniaMu yang besar, sebab sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui dan aku tidak mengetahui apa2. Engkau Maha Mengetahui segala yang ghaib. Ya Allah, jikalau di dalam ilmuMu bahawa urusan aku ini baik untuk aku dan agamaku, kehidupanku serta akibat urusanku, maka takdirkanlah untukku dan mudahkanlah serta berikanlah berkah kepadaku di dalamnya. Sebaliknya jikalau di dalam ilmuMu bahawa urusan ini buruk untukku, di dalam agamaku, kehidupanku serta akibat urusanku, maka jauhkanlah hal itu daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya serta takdirkanlah untukku yang baik-baik sahaja dimana saja adanya, kemudian puaskanlah hatiku dengan takdirMu itu"

p/s: hanya Dia yang tau apa yang terbaik untukku...aku pasrah.

1 comment:

  1. Puan,

    Semoga puan terus jadi orang yang kuat, seperti selalu...Dengarkan lagu ini dan hayati liriknya: Sami Yusuf 'Make Me Strong'.

    Link: http://www.youtube.com/watch?v=TCaGmHE_NtE&feature=related

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...