Saturday, October 16, 2010

Klinik 'Tooooooottt'

kali ni aku bersiaran secara langsung dari pusat tuisyen kumon...

hari ni aku bawa laptop...buat mengisi masa keboringan sebab kena tunggu anak aku. agak lama kelas tuisyennye...hampir sejam. jadi aku bawa ler laptop...selain dari dapat berblogwalking...aku juga dapat berfacebuking.

semalam punyer ler bawa agenda untuk aku buat hari ni...sekali..si aina demam plak. jadi kol 11 malam tadi ...aku bergegas bawa aina ke klinik. dah ler kat seri kembangan ni susah nak jumpa klinik melayu ...asik2 jumpa klinik india. aku ni amatlah cerewet dalam memilih klinik. kalo kat puchong...klinik favorite aku 'klinik pakar kanak2 dr.chan atau KPMC. kat putrajaya plak..poliklinik annur....kat equine ni aku takder lagi klinik favorite.

nak jadi citer...malam tadi hanya klinik india yang buka. mula2 aku gi klinik kat area mcdonald....tengok macam tak best. aku keluar then pegi cari klinik lain. apa taknya....pekerja yang dok register tu..pakai baju kelawar lagik. nak pengsan aku tengok. dah sampai klinik tu naseb aku lagi tak baik..sambil dok register nama...sambil tu 2 pekerja 'tooot' dok berborak. ya Allah macam kat pasar sungai ganges (betul ker aku eja ni???) aku rasa kalo orang yang sakit kapla...terus mati. anak aku aina yang 3 tahun ni pun boleh pikir...siap dia cakap "apasal bising sangat ni" aku taktau ler...apa diorang fikir. kalo dah klinik / hospital...kena ler diam2. kalo nak cakap macam kat pasar pun...cakap ler bisik2. ataupun chatting. bengap sungguhler...aku plak siap pandang muka2 dua orang tu...rasa cam nak lempang jer. memangler minda dan cara idup diorang tak boleh nak berubah. trademark diorang kot. pelik aku....yang klinik tu pun...cari ler pekerja yang bersopan santun sket. ni dahler cam makcik2....geli aku.

harap2 anak aku cepat sembuh. sungguh susah ati kalo anak demam ni. pengalaman masa ain warded dulu masih lagi menakutkan aku. lamanyer ain bertuition....boring plak aku...

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...